Zadanie

Ak máte akékoľvek otázky ohľadom tejto úlohy napíšte Mariánovi Horňákovi na

Túto úlohu bude možné začať riešiť až v októbri 2016

V Kocúrkove zistili, že keď rozlúsknete burský orech, získate dva arašidy. Zdalo sa im, že by z toho mohol byť celkom výnosný biznis a tak postavili továreň na lúskanie burských orechov. Niekoľko krát za deň príde do Kocúrkova vlak, ktorý má vozeň (s označením B) plný burákov. Keď vlak z mesta odchádza, musí mať iný vozeň (s označením A) plný arašidov. Po pár dňoch prevádzky však zistili, že časť arašidov mizne a zamestnanci továrne podozrivo priberajú. Radi by preto zaviedli kontrolu, ktorá zaistí, že z mesta odíde presne dva krát viac arašidov, ako tam prišlo burákov.

Bohužiaľ, všetci obyvatelia Kocúrkova, ktorí boli čestní a vedeli aspoň trochu počítať, už odišli študovať do zahraničia. Ferko, ktorý dokáže prehodiť výhybku, ak je niektorý z vozňov prázdny, sa však ponúkol, že im pomôže. K nemu sa potom pridal Miško, ktorý vie vybrať jeden orech z vozňa a zaniesť ho do továrne, a dvojičky Janko s Jožkom, ktorí vedia zobrať po jednom arašide z továrne a vložiť ho do správneho vozňa. Starosta je presvedčený, že ak sa navrhne správna železničná sieť, vieme vďaka týmto štyrom zamestancom zaistiť, aby arašidy nemizli. Pomôžete im s tým?

Úloha

Vašou úlohou bude postaviť sieť železníc, staníc a výhybiek tak, aby ste na každom vlaku, ktorý sieťou prejde, vykonali určitú operáciu (napríklad zdvojnásobili náklad niektorého vozňa). Sieť budete navrhovať prostredníctvom interaktívnej stránky, na ktorej si budete môcť odsimulovať postup vlaku.

Akonáhle si budete myslieť, že vaša sieť je hotová, môžete ju skúsiť odovzdať pomocou tlačítka na stránke. Sieť sa následne automaticky otestuje a ak je správna, získate príslušné body.

Podrobný návod, súťažné podúlohy a ich bodovanie nájdete priamo na na stránke hry:

ksp.sk/~prask/specialne/3/1/4/.

V tejto úlohe sme si ukázali, že programovanie nemusí byť nutne v nejakom zložitom programovacom jazyku. Zadaním bolo pomocou vhodného rozloženia staníc, koľajníc a výhybiek naprogramovať rôzne úlohy. Riešenia tu budú načrtnuté len približne, plné riešenia sú vo videovzorákoch, na ktoré tu nájdete linky.

Podúloha A4

V tejto podúlohe ste mali presunúť číslo z vozňa A do vozňa B.

Toto je vzorová koľajnica, v časti 1 sa vynuluje vozeň B a v časti 2 sa nám zasa vynuluje vozeň A s tým, že po každom odobratí z A pridáme 1 do B, čiže nakoniec budeme mať v B číslo, ktoré bolo v A na začiatku. Videovzorák.

Podúloha A5

V tejto podúlohe ste mali zdvojnásobiť čislo vo vozni A.

Použijeme rovnaké koľajnice ako v predošlej úlohe, ale pridáme okruh 3. Po okruhu 2 máme v B číslo, ktoré bolo v Ačku na začiatku a v Ačku máme 0, v okruhu 3 zasa presunieme číslo z B do A, akurát použijeme plus dvakrát za každé jedno mínus, čím hodnotu v Ačku zdojnásobíme. Videovzorák.

Podúloha A6

Stanica N skopíruje obsah vozňa A do C, následne v okruhu 6 k C pripočítame B.

Videovzorák.

Podúloha A7

Stanica N skopíruje obsah vozňa B do C, následne v okruhu 8 od C odpočítame A.

Videovzorák.

Diskusia

Tu môžte voľne diskutovať o riešení, deliť sa o svoje kusy kódu a podobne.

Pre pridávanie komentárov sa musíš prihlásiť.